Autor: Redacció JGC
www.garciacarrion.es
Aquesta campanya ha passat més desapercebuda pel simple de la comparació però va ser la més dura per a nosaltres. Sunny pertanyia a Procter & Gamble, una multinacional americana i un dels primers anunciants en TV. En l'any 2001 Sunny llança els seus refrescs amb un 5% de fruita i els comença a vendre en els lineals de fred amb una forta inversió publicitària.
La nostra empresa tenia un refresc similar, Simon Life, abans que aparegués Sunny Delight, en un envàs de pet asèptic el que ens permet no posar conservants. L'envàs de Sunny no és asèptic.
Vam veure la confusió que Sunny estava creant en els consumidors, associant-ho amb un suc 100% espremut i decidim fer el següent anunci:
Sunny Delight amb el 5% de fruita
Simon Life amb el 10 % de fruita i sense conservants
A pesar que el nostre anunci comptava amb la prèvia conformitat dels departaments jurídics de totes les televisions, sorprenentment ens ho van retirar després d'estar dos dies emetent-se i no vam tenir més remei, davant les fortes pressions de tot tipus iniciades per Procter, que canviar l'anunci llevant l'expressió “sense conservants”, quedant el missatge de la següent forma:
Sunny Delight amb el 5% de fruita
Simon Life amb el 10 % de fruita
El nostre objectiu d'informar al consumidor que Sunny era un refresc i no un suc 100% espremut, almenys estava aconseguit. Però la injustícia, la impotència i el no poder dir tota la veritat, quan era totalment legal, ens va ensenyar el perill que comporta enfrontar-se a les multinacionals.
Finalment, Procter & Gamble va vendre Sunny Delight a una empresa de capital de risc.
Explicacions de l'empresa.
ResponderEliminar"Tras el cambio de gobierno producido en las pasadas elecciones autonómicas, Turismo se negó a aportar la cantidad que debía destinar para «respaldar» a Ryanair entre octubre de 2011 y abril de 2012 y que fue acordada en un convenio firmado entre esa empresa irlandesa y el anterior Consell progresista por una duración de cuatro años, según la información facilitada ayer por Carmen Ferrer. «Decidimos no seguir adelante cuando comprobamos que lo invertido en esos tres años no se tradujo en un incremento del número de establecimientos abiertos». No compensaba. En el tiempo ha coincidido la decisión de cerrar ese grifo económico con el anuncio de Ryanair de que anulaba todos los enlaces directos a Londres desde Ibiza, así como hacia varios destinos europeos.
ResponderEliminarFerrer recuerda que si bien Ryanair es la compañía «que más turistas mueve, también es la que más ayudas recibe». «No creo que haya que favorecer la competencia desleal [con esas subvenciones]», alegó la responsable del Turismo ibicenco."
És del Diario de Ibiza, com vem estar parlant d'aeroports, aquí parla sobre el cas de Ryanair, i comenta la competència deslleial.
Moltes gràcies Raquel per la teva aportació. Un altre cas de competència deslleial.
ResponderEliminar