Benvingut/da al bloc d'economia de la professora de secundària Esther Grimalt per a l'alumnat de primer i segon de batxillerat. Aquí hi trobaràs continguts complementaris de les matèries d'Economia i Economia de l'Empresa.

miércoles, 19 de octubre de 2011

Don Simón suma un altre cas al seu historial d'anuncis de televisió amb polémica

www.elmundo.es 11/01/2009

La publicitat de Don Simón tracta d'aprofitar fins a l'última gota dels sucs, esprémer les seves qualitats per vendre un producte que els consumidors poden abocar dels envasos preparats en lloc d'extreure directament de la fruita.
Alguns treballadors del camp creuen que els anuncis de la marca, del grup J. García Carrión, han anat massa lluny. Per això, el president de l'Associació Valenciana d'Agricultors AVA, Cristóbal Aguado, ha qualificat la seva última campanya com una "burla grotesca al consumidor i al productor".
"Tingui en el seu rebost taronges, mandarines, préssecs i llimones fresques Don Simón", narra una veu en 'off' en un dels seus últims 'espots'. L'AVA discrepa, ha cridat al "boicot contra la marca" i presentarà una reclamació davant l'organisme d'arbitratge publicitari i davant el Ministeri de Sanitat i Consum perquè es retiri "tan nociva i inoportuna campanya".
Hi ha precedents. Don Simón té ja un historial de litigis pel que fa als seus anuncis, acusats en ocasions d'enquadrar-se entre la publicitat enganyosa. Al juliol de 2007, la lluita entre aquesta marca i Llet Pascual (que també comercialitza sucs) es va saldar amb una resolució d'Autocontrol en favor d'aquesta última companyia.
Els productes es comparaven d'aquesta forma: "En els sucs refrigerats pot trobar, entre les varietats de Pascual, el seu suc amb sucre afegit... O suc Don Simón, 100% natural, sense afegir-li res. Don Simón, solament pur suc espremut". La conclusió d'Autocontrol davant la reclamació de Llet Pascual va ser que estava dins dels límits de la publicitat comparativa, però que no podia considerar-se "100% natural", per la qual cosa va haver de cercenar l'anunci.
En 2000, Don Simón també va haver de veure-les-hi amb l'Associació d'Autocontrol de la Publicitat. La declaració en un dels seus 'espots' de "Don Simón, suc directe de les taronges", es va considerar "enganyosa", per infringir la norma 22 del codi de conducta publicitària. Aquest mateix any, l'organisme va instar al fet que l'empresa retirés l'anunci d'una altra beguda de l'empresa, Simon Life, per creure que es tractava de publicitat "il•lícita, enganyosa i denigrant".
En 1999, van ser Schweppes (per la seva beguda Trinaranjus) i Coca-cola (per Fruitopia) els que van reclamar, amb èxit, que acabés un altre 'espot' de Don Simón. En 1996, l'organització Cerveceros d'Espanya es va queixar que la frase de la protagonista d'un anunci ("La teva rossa, jo Vegaverde; què vas a fer?") ínfringía el Codi Internacional de Pràctica Publicitària, a causa de "publicitat deslleial". L'organisme també va demanar la retirada del 'espot' d'aquest vi de Don Simón.

1 comentario: