Benvingut/da al bloc d'economia de la professora de secundària Esther Grimalt per a l'alumnat de primer i segon de batxillerat. Aquí hi trobaràs continguts complementaris de les matèries d'Economia i Economia de l'Empresa.

jueves, 24 de enero de 2013

Més enllà de la RSC

A l'alumnat de 2n de batxillerat: " Llegiu el següent article d'opinió i comenteu què en penseu de la RSC i poseu algun exemple d'empresa que considereu realment reponsable". http://www.cincodias.com/articulo/opinion/alla-rsc/20130121cdscdsopi_2/

3 comentarios:

  1. Com diu en el text crec que la majoria de Companyies de Política RSC només s'utilitzen per millorar la pròpia imatge, millorar la percepció de la marca, suavitzar la imatge negativa que la companyia pugui acumular derivada de la seva activitat habitual (màrqueting amb causa o greenwashing) , fidelitzar clients de forma indirecta o obrir nous mercats mitjançant determinades activitats de RSC que gaudeixin de prestigi entre els segments objectiu.
    D'altra banda, realment seria una cosa positiva si no tinguessin intencions secundàries que em sembla una falta de respecte i li dono tota la raó al senyor Marcos Eguiguren.

    Un exemple d'empresa que considero realment responsable seria AXA Seguros (DF) o Telefònica.


    ResponderEliminar
  2. Una empresa amb polítiques RSC, no són aquelles que únicament fan programes voluntaris, o aquelles que aporten part dels beneficis anuals a activitats socials sense cap repercusió empresarial. La Responsabilitat Social Corporativa és una forma d'ètica empresarial, una forma de conduir l'empresa tenint en compte els impactes que deriven sobre els mateixos treballadors, els accionistes, el mediambient i com no, la societat en general. Com el text cita, moltes vegades aquestes accions són una simple estratègia de marqueting per donar una imatge, que realment és una simple apariència, de responsabilitat i respecte cap a la societat per part les empreses. Però aquestes empreses que emprenen aquestes accions, realment ho apliquen sobre elles mateixes? Empreses amb campanyes contra la pobresa, discriminació, etc, com podria ser NIKE per exemple, son exemples de societats amb una cara fosca. Aquestes empreses produeixen en països emergents per tenir uns baixos costos de producció, abusant dels seus treballados i botant-se qualsevol llei medioambiental que trobariem en països d'Europa, nort Amèrica...
    Cal dir que l'apariència no ho és tot, y que si les empreses actuessin baix els proposits ètics reals que volen aparentar amb mesures de RSC no parlariem d'imatge empresarial, sinó de personalitat.

    Un exemple d'empresa responsable seria Arbora&Ausonia la qual treballa per reduir dia a dia l'impacte de la seva activitat sobre el medi ambient i per implicar-se en els aspectes socials de l'entorn, a més de garantir el desenvolupament personal i professional de tots els seus empleats, a més de la seva campanya contra el el cancer de mama.

    ResponderEliminar
  3. Jo penso que aquest article ha estat molt acertat definint com han d'actuar verdaderament les empreses que participen en les RSC. No només han de participar en alguna obra social o ajuda sense ànim de lucre, perquè moltes no ho fan guiant-se per els seus principis sinó que volen realtzar la seva imatge o encobrir els seus actes carents d'ètica i moral que realitzen per al seu propi benefici. Una empresa que és realment responsable ha d'anar més enllà, ha de guiar-se i prendre les seves decicions regides per la responsabilitat social i l'ètica. Ja que si realitza RSC, significa que té uns principis el quals ha de seguir, i no faltar a aquestos realitzant actes com la contractació de mà d'obra barata en altres paissos o tirar residus als oceans.
    Si verdaderament una empresa és responsable veurà que els seus beneficis augmentaran, ja que obtindrà un prestigi i reputació realment merescuts.

    Per mi una empresa que és realment responsable és Repsol. Durant el 2012 i aquest any ha creat i participat en iniciatives per mantindre i augmentar els nivells de benestar amb el menor ús possible de recursos naturals. I ha quedat classificada en el número cuatre de les empreses amb millor reputació a Espanya del 2012

    ResponderEliminar